Links die wij vanuit Stichting Puur Natuur i.o. adviseren, staan hieronder toegelicht.

Met al het geld van de wereld kun je geen gezondheid en geen toekomst kopen. Wat kun je wél doen?

Vind je gezondheid belangrijk? Wil je geld uitsparen? Gun je jouw eigen en/of iemand anders kinderen en (achter)kleinkinderen een toekomst?

Overall effectiefste aanpak... voorkomen is beter dan genezen. Het is even een weetje, kost een beetje aandacht, een paar stappen in de juiste richting... Je bent het waard, je naasten zijn het waard, iedereen is het waard, de natuur is het waard...

• koop alleen natuurlijke voeding/ schoonmaak/ zelfzorg producten met erkend eco label
  • stop direct met alle rookvorming (sigaretten tm open haard, barbecue tm vuurkorf, wierook tm paasvuur, alles brander tm kampvuur)
  • gebruik alleen producten zonder petrochemische geurstoffen (parfumvrije producten zijn vaak nog chemisch en onnodig duur... het kan veel goedkoper: met alleen water, azijn, soda, microfiber vaatdoekjes/ dweil krijg je je huis, huid en haar prima schoon; zelfverzorging kan goed en simpel met natuurlijke producten al tarwekiemolie, olijfolie, kamillethee, brandnetel thee, zuiveringszout, azijnwater, etc. ZIE het GRATIS DOWNLOADABLE BOEKJE: Stink er niet in! Go natural)
  • ga naar een biologische zelfpluk tuin/ boerderij en/ of creëer een kruiden- of moestuintje op je vensterbank, balkon, dak of haal een paar tegels uit je tuin; bessenstruiken, aardbeien etc. (let erop dat de aarde en zaden biologisch zijn)

Hooikoorts, astma ... hoe ontstaat het? Pollen, rook, uitlaatgassen, huisstofmijt, fijnstof, mestgassen, parfumstoffen ... wat kun je eraan doen?

Alledaagse stoffen die onze hormoonhuishouding verstoren en veranderen? Stress problemen, schildklier problemen, vruchtbaarheids problemen... heeft u een idee waarom dit zo explosief toeneemt? Wat te doen? Stichting Tegengif legt uit in RADAR op maandag 9 november 2020.

Brainfog, concentratieproblemen, depressiviteit, agressiviteit, misselijkheid, hoofdpijn, afasie, algehele malaise, gevoel van uitputting, kanker ... wat kan deze symptomen veroorzaken? Waarin bevinden die stoffen zich? Hoe roei je die zoveel mogelijk uit? Zijn er alternatieven

Alleen in geïndustrialiseerde landen zijn er meer en meer mensen met de alarmerende verschijnselen van environmental illness of milieuziekte (TILT: toxic induced loss of tolerance, MCS: multiple chemical sensitivity, CI: chemical injury), drukkersziekte, schildersziekte, pilotenziekte, etc. ... hoe ontstaat het? Wat te doen